Opinie o Nas

Suplementy diety na Jelita

Jelita to centrum naszej odporności, od którego zależy proces trawienia oraz dobry nastrój. Wiele osób mówi, że w zdrowym ciele zdrowy duch, a stosowanie suplementów diety na jelita to doskonały sposób na wspomaganie całego układu trawiennego i zapewnienie sobie dobrego samopoczucia. Poznaj skuteczne suplementy na jelita, dowiedz się, kiedy zażywać suplementy oraz jakie składniki powinny posiadać produkty wysokiej jakości, które są dostępne w sklepach.

2 x Navigator Witamina D3 10000IU 365 kapsułek żelowych 2 x Navigator Witamina D3 10000IU 365 kapsułek żelowych
Cena: 180,00 zł 190,00 zł
szt.
  • promocja
Duolife Fiber błonnik 750 ml Duolife Fiber błonnik 750 ml
Producent: Duolife
Cena: 139,00 zł
szt.
Energy Mycopulm 90 kapsułek Energy Mycopulm 90 kapsułek
Producent: Energy
Cena: 138,00 zł
szt.
Igennus Wegański Pro-Kolagen 35 porcji 500 gram Igennus Wegański Pro-Kolagen 35 porcji 500 gram
Producent: Igennus
Cena: 131,20 zł
szt.
Navigator Witamina D3 10000 IU 365 kaps z Lanoliny Navigator Witamina D3 10000 IU 365 kaps z Lanoliny
Cena: 94,90 zł 120,00 zł
szt.
  • promocja
Navigator Witaminy ADEK 120 kapsułek żelowych Navigator Witaminy ADEK 120 kapsułek żelowych
Cena: 74,90 zł 90,00 zł
  • promocja
Now Foods Kompleks orzecha Fresh Green Walnut 60 ml Now Foods Kompleks orzecha Fresh Green Walnut 60 ml
Producent: Now Foods
Cena: 76,99 zł
Solgar Advanced 40+ Acidophillus 120 kapsułek Solgar Advanced 40+ Acidophillus 120 kapsułek
Producent: Solgar
Cena: 129,99 zł 145,00 zł
  • promocja
Visanto Amarid 150g 30 saszetek Visanto Amarid 150g 30 saszetek
Producent: Visanto
Cena: 138,00 zł
szt.
Yango Probiotyk BC-12 - 30 kapsułek Yango Probiotyk BC-12 - 30 kapsułek
Producent: Yango
Cena: 67,99 zł
szt.

Suplementy na jelita – co warto o nich wiedzieć?

Wiele osób zastanawia się jak leczyć jelita. Leki bez recepty mogą pomóc w zaradzeniu wielu problemom. Suplementy diety takie jak tabletki, kapsułki, proszki i zioła mogą przynieść zadowalające efekty, zwłaszcza jeśli zostaną podane w formie probiotyku i błonnika. Są one skuteczne, ponieważ w naturalny sposób wspomagają układ pokarmowy.  

 

  • Probiotyki

Osoby z zaburzeniami perystaltyki powinny korzystać z pomocy probiotyków. Szczepy bakterii kwasu mlekowego pomagają w regulacji procesów zachodzących w układzie trawiennym. Przyczyniają się one do optymalizacji składu mikrobiomu, czyli grupy mikroorganizmów znajdujących się w danym środowisku. Probiotyki to dodatkowe wsparcie podczas terapii farmakologicznej. Ich zaletą jest także wsparcie układu odpornościowego.

 

  • Błonnik

 

Rolą błonnika jest wprawienie jelit w ruch. Jest on zalecany do stosowania dla pacjentów z jelitem drażliwym. Preparaty wspomagające trawienie zazwyczaj dostępne są w formie kapsułek, które można rozpuścić w napoju lub połknąć. Ważne jest, aby wybierać błonnik odpowiadający zapotrzebowaniu fizjologicznemu organizmu. Tylko odpowiednia ilość tego składnika pokarmowego może zapewnić właściwą pracę jelit i zachowanie dobrego samopoczucia.

 

  • Soki oczyszczające jelita

 

Sok to odpowiedni suplement na jelita, który pełni funkcję oczyszczającą. Taką formę stosuje się głównie po to, aby zredukować masę kałową, która zbiera się w jelitach. Soki można sporządzić samodzielnie z warzyw i owoców. Wiele osób chwali sobie także odchudzającą dietę sokową, która działa szybko, ale wymaga wielu wyrzeczeń. Taka kuracja pomoże oczyścić organizm z zalegającym w nich złogów. Polecamy regularne picie koktajli w postaci soków z kiszonych ogórków lub kiszonej kapusty. Układ trawienny świetnie stymulują także ziołowe napary. 

Co gwarantuje zrównoważoną pracę jelit?

Dla zrównoważonej pracy jelit najważniejsze jest zadbanie o naturalne składniki. To właśnie one rekompensują małą ilość snu, stres, złą dietę, czy przyjmowanie antybiotyków. Najważniejsze składniki odżywcze dla jelit to:

 

  • Maślan sodu

 

Maślan sodu to popularny kwas masłowy. Jest on kwasem tłuszczowym, który tworzy się podczas rozkładania błonnika pokarmowego. Maślan jest źródłem energii dla kolonocytów, czyli bakterii tworzących wyściółkę ścian jelit.  

 

  • L-glutamina

 

L-glutamina jest aminokwasem, czyli cząsteczką pełniącą wiele istotnych ról w organizmie. Jej zadaniem jest przede wszystkim budowa nowych białek. L-glutamina jest potrzebna również do wzmacniania układu odpornościowego i jest wykorzystywana przez jelita.

 

  • Cynk

 

Cynk przyczynia się do utrzymania odpowiedniego metabolizmu makroskładników, do których zaliczają się kwasy tłuszczowe oraz węglowodany. Uczestniczy on także w syntezie białka. Rolą cynku jest utrzymanie równowagi kwasowo zasadowej oraz odpowiedniej kondycji kości, skóry, włosów i paznokci.

 

  • Witamina B12

 

W suplementacji ważną rolę odgrywają witaminy. Osoby cierpiące na zapalenie jelita grubego mogą odczuwać niedobór witaminy B12. Z racji tego, że witamina B12 powinna być przyjmowana na pusty żołądek, najlepiej spożywać ją na czczo z rana. Co istotne witamina B12 jest w stanie pozytywnie wpłynąć na dobry nastrój i energię.

Kiedy należy zażywać suplementy diety na jelita?

Suplementacja jest szczególnie ważna u osób, które skarżą się na problemy jelitowe. Preparaty pomagają pacjentom cierpiącym na słabe wchłanianie, przeszły antybiotykoterapię lub chcą wspomóc swoją odporność. Dobrze dobrane suplementy wzbogacają mikroflorę o bakterie probiotyczne. Pomagają one także zminimalizować stany zapalne, powstałe przez stosowanie niewłaściwej diety lub prowadzenie niehigienicznego stylu życia. Zażywanie suplementów diety na jelita powinno być skonsultowane z lekarzem i być traktowane jak uzupełnienie wartości pokarmowych posiłków oraz wsparcie leczenia chorób tego narządu. Sygnałami do podjęcia działań są bóle brzucha, nudności, zaparcia, biegunki, czy wzdęcia.

Problemy jelitowe – przykłady

U pacjentów z problemami jelitowymi, zazwyczaj przyczyny często się powtarzają. Najczęściej wspólnym mianownikiem dla osób zmagających się z chorobą jelit jest niezdrowy styl życia oraz nadmiar stresu. Do najczęściej spotykanych chorób jelita należy:

  • zespół jelita drażliwego,
  • nietolerancja laktozy,
  • zaparcia,
  • rak jelita grubego,
  • zespół rozrostu bakteryjnego jelita cienkiego,
  • nagły spadek masy ciała,
  • biegunka.

Występowanie tych przypadłości nie jest powodem do zmartwień, ponieważ profilaktyka może zażegnać problemy jelitowe. Każdą z chorób można skutecznie leczyć i łagodzić jej objawy. Suplementy na jelita to świetny sposób na poprawę samopoczucia za sprawą lepszego funkcjonowania organizmu.

Jakie składniki powinny zawierać i czym powinny się wyróżniać dobre suplementy na jelita?

Suplement diety na jelita to doskonały sposób na leczenie dolegliwości. Warto zaopatrzyć się w probiotyki zawierające szczepy dobroczynnych bakterii. Dobry suplement na jelita zawiera w swoim składzie wiele składników odżywczych, zawartych w zbilansowanej formule. Odpowiedni probiotyk będzie bezpieczny, odporny na działanie kwasu żołądkowego oraz na antybiotyk. Zalecamy wybierać probiotyki składające się z wielu szczepów bakterii, które posiadają badania kliniczne. Jeśli chodzi o składniki, suplement na jelita powinien uzupełniać mikroflorę bakteryjną w odpowiedniej ilości i jakości mikroelementy. Preparaty powinny być bogate w witaminę B12, witaminę D, polifenole, antyoksydanty oraz zdrowe tłuszcze. Ważne jest, aby nie stosować suplementu na jelita jako substytut diety, ale jedynie jej uzupełnienie. W ten sposób nie zaszkodzą one zdrowiu i będą pełniły funkcję pomocniczą w trakcie leczenia układu pokarmowego. 

Najczęściej zadawane pytanie związane z suplementami diety

Zobacz wszystkie naturalne suplementy diety dostępne w naszym sklepie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium